English
مشاهده خبر
انتشار نشریه Engineering Education Research(EER) و دعوت به ارسال مقاله

 

 

انجمن آموزش مهندسی ایران مفتخر است اعلام دارد مجله «پژوهش در آموزش مهندسی Engineering Education Research (EER)»  با تلاش دکتر علی مقداری عضو هیأت مدیره انجمن و سردبیر مجله مذکور، توسط موسسه انتشاراتی Springer  منتشر می شود.

هدف این نشریه ایجاد همگرایی و برقراری پیوند میان گروه متنوعی از دانشمندان حوزه آموزش و متخصصان حرفه ای با ترویج پژوهش و گفتگو برای دستیابی به روشهای ارائه آموزش برتر مهندسی است. زمینه " آموزش مهندسی"، شامل خبرگانی از میان استادان رشته های مهندسی، مهندسان فعال در صنایع گوناگون و پژوهشگرانی با پیشینه های آموزشی-پژوهشی چند رشته ای متعدد را در برمی گیرد. EER  می کوشد متخصصان حرفه ای، آموزشی و دانشی را با یکدیگر پیوند دهد و بدنه ای از دانش را ایجاد کند به طوری که منجر به پیشرفت های چشمگیر و تبادل اطلاعات پیشرفته درخصوص یادگیری، توسعه، تعلیم و آموزش در زمینه مهندسی گردد. هدف اصلی EER تقویت نوآوری و تعالی آموزشی به نفع دانشجویان رشته های مهندسی است.هدف، ارتقاء تعالی در آموزش مهندسی با تبدیل شدن به یک ارائه دهنده جهانی دانش قابل دسترس و با کیفیت بالا، ایجاد درک الزامات و چالش های مربوط به توسعه مهارت های مهندسی در همه سطوح و در نهایت تسهیل و رشد آموزش مهندسی در سراسر جهان است. اولویت راهبردی، اتصال افراد در زمینه آموزش مهندسی از طریق دانش، مهارت و جامعه است. EER به عنوان یک مجله بین المللی و چند رشته ای که مقالات چاپ شده در آن توسط هیأت تحریریه ای از خبرگان این حوزه به داوری می رسد، به ارائه بستری برای انتشار تحقیقات پیشرفته علمی و کاربردی در زمینه های فناوری های آموزشی و مهندسی اختصاص یافته است.

بر این اساس، مجله " پژوهش در آموزش مهندسی"  ازصاحبنظران و علاقه مندان به " آموزش مهندسی" دعوت می کند تا با ارائه انواع مقالات، به ویژه مقالات پژوهشی و مقالات مروری که دربردارنده مطالعات اصلی و نوآورانه در زمینه دانش نظری، روش شناختی و موضوعی آموزش مهندسی باشد، باعث پیشرفت تحقیقات، مهارت های عملی و سیاست گذاری آموزش مهندسی شوند. این امر بستر مناسبی را برای محققان علاقمند فراهم می کند تا ایده ها، یافته ها و آخرین تحولات آموزش مهندسی و فن آوری های آموزشی و تأثیر آنها بر جامعه را ارائه دهند.

 

موضوعات محوری در این ژورنال شامل موارد زیر هستند:

 

1- ارزیابی و اعتبارسنجی برنامه های مهندسی

2- ابتکارات نوآورانه با هدف تقویت یادگیری دانش جویان و استخدام پذیری

3- مهندسی اجتماعی-شناختی و بین فرهنگی

4- فلسفه مهندسی و فناوری

5- دستورالعمل های مجازی و یادگیری آنلاین

6- سیاستگذاری آموزشی، مدیریت و رهبری

7- مهارتهای ارتباطاتی، زبانی و عمل گرایی در مهندسی

8- عوامل انسانی، همگرایی سیستمی و پایداری

9- آموزش مبتنی بر فناوری های نوظهور

10- خلاقیت از طریق همکاریهای بین رشته ای و کار تیمی

11- نوآوری مهندسی و تنوع گرایی

12- آموزش STEM(علوم ، فناوری ، مهندسی ، ریاضیات)

13- روانشناسی مهندسی و ارگونومی شناختی

14- مربیگری و تسهیل در کارآفرینی

15- روش های آموزش رسانی و ارزیابی یادگیری

16- یادگیری پروژه محور یا مبتنی بر حل مسئله PBL

17- رهبری اخلاقی و آموزش مدیریت اجرایی

18- آموزش ترکیبی و یادگیری حضور

19- فرهنگ مهندسی و تجربه با جامعه چند هویتی (نژاد، جنسیت، و غیره)

20- نقش پرورش در آموزش مهندسی

21- مفاهیم آستانه و یادگیری دانشجویان

 

اعضای هیأت تحریریه

 

 

  •  
  • Dr. Abdullah Ambusaidi, Sultan Qaboos University
  • Dr. Ali Chamkha, Prince Mohammad Bin Fahd University
  • Dr. Amir Zeid, American University of Kuwait
  • Dr. Ahmed Abu Hanieh, Birzeit University
  • Dr. Behrokh Khoshnevis, University of Southern California
  • Dr. Julia M. Puaschunder, Columbia University
  • Dr. Mohsen Shahinpoor, University of Maine
  •  

               

نویسندگان محترم مقالات می توانند مقاله خود را از طریق لینک زیر بطور مستقیم بارگذاری نمایند:

 https://www.editorialmanager.com/snas

 

مقالات ارسالی بایستی بر مبنای دستورالعمل زیر تهیه و تنظیم شوند:

https://www.springer.com/journal/42452/submission-guidelines

 

لطفاً  طی فرایند ارسال مقاله، عنوان  Topical Collectionرا از زیر منو در بخش Editorial Manager  انتخاب نمایید.

 

تعداد بازدید : 303
تاریخ انتشار : 1398/09/23 - 7:46
استعلام وضعیت عضویت
کلیه حقوق این وب سایت برای انجمن آموزش مهندسی ایران محفوظ است.