English
مشاهده خبر
فراخوان: دعوت به ارسال مقاله برای انتشار در مجله پژوهش در آموزش مهندسی

به همت آقای دکتر علی مقداری، سر دبیر ژورنال و عضو هیأت مدیره این انجمن آموزش مهندسی ایران، ژورنال «پژوهش در آموزش مهندسی Engineering Education Research (EER)» توسط موسسه انتشاراتی Springer منتشر می شود. هدف این نشریه ایجاد همگرایی و برقراری پیوند میان گروه متنوعی از دانشمندان حوزه آموزش و متخصصان حرفه ای با ترویج پژوهش و گفتگو برای دستیابی به روش های ارائه آموزش برتر مهندسی است. زمینه " آموزش مهندسی"، شامل خبرگانی از میان استادان رشته های مهندسی، مهندسان فعال در صنایع گوناگون، و پژوهشگرانی با پیشینه های آموزشی-پژوهشی چند رشته ای متعدد را در برمی گیرد.

 EER می کوشد متخصصان حرفه ای، آموزشی و دانشی را با یکدیگر پیوند دهد و بدنه ای از دانش را ایجاد کند، بطوریکه منجر به پیشرفت های چشمگیر و تبادل اطلاعات پیشرفته درخصوص یادگیری، توسعه، تعلیم و آموزش در زمینه مهندسی گردد. هدف اصلی EER تقویت نوآوری و تعالی آموزشی به نفع دانشجویان رشته های مهندسی است.

هدف ما ارتقاء تعالی در آموزش مهندسی با تبدیل شدن به یک ارائه دهنده جهانی دانش قابل دسترس و با کیفیت بالا، ایجاد درک الزامات و چالش های مربوط به توسعه مهارت های مهندسی در همه سطوح و در نهایت تسهیل و رشد آموزش مهندسی در سراسر جهان است. اولویت راهبردی ما اتصال افراد در زمینه آموزش مهندسی از طریق دانش، مهارت و جامعه است. EER به عنوان یک مجله بین المللی و چند رشته ای که مقالات چاپ شده در آن توسط هیأت تحریریه ای از خبرگان این حوزه به داوری می رسد، به ارائه بستری برای انتشار تحقیقات پیشرفته علمی و کاربردی در زمینه های فناوری های آموزشی و مهندسی اختصاص یافته است.

 

بر این اساس، مجله " پژوهش در آموزش مهندسی"  از صاحبنظران و علاقه مندان به " آموزش مهندسی" دعوت می کند تا با ارائه انواع مقالات، به ویژه مقالات پژوهشی و مقالات مروری که در بردارنده مطالعات اصلی و نوآورانه در زمینه دانش نظری، روش شناختی و موضوعی آموزش مهندسی باشد، باعث پیشرفت تحقیقات، مهارت های عملی و سیاست گذاری آموزش مهندسی شوند. این امر بستر مناسبی را برای محققان علاقمند فراهم می کند تا ایده ها، یافته ها و آخرین تحولات آموزش مهندسی و فن آوری های آموزشی و تأثیر آنها بر جامعه را ارائه دهند.

 

موضوعات محوری در این ژورنال شامل موارد زیر هستند:

- ارزیابی و اعتبارسنجی برنامه های مهندسی

- ابتکارات نوآورانه با هدف تقویت یادگیری دانش جویان و استخدام پذیری

- مهندسی اجتماعی-شناختی و بین فرهنگی

- فلسفه مهندسی و فناوری

- دستورالعمل های مجازی و یادگیری آنلاین

- سیاستگذاری آموزشی، مدیریت و رهبری

- مهارت های ارتباطاتی، زبانی و عمل گرایی در مهندسی

- عوامل انسانی، همگرایی سیستمی و پایداری

- آموزش مبتنی بر فناوری های نوظهور

- خلاقیت از طریق همکاری های بین رشته ای و کار تیمی

- نوآوری مهندسی و تنوع گرایی

- آموزش STEM(علوم ، فناوری ، مهندسی ، ریاضیات)

- روانشناسی مهندسی و ارگونومی شناختی

- مربیگری و تسهیل در کارآفرینی

- روش های آموزش رسانی و ارزیابی یادگیری

- یادگیری پروژه محور یا مبتنی بر حل مسئله PBL

- رهبری اخلاقی و آموزش مدیریت اجرایی

- آموزش ترکیبی و یادگیری حضور

- فرهنگ مهندسی و تجربه با جامعه چند هویتی (نژاد، جنسیت، و غیره)

- نقش پرورش در آموزش مهندسی

- مفاهیم آستانه و یادگیری دانشجویان

 

اعضای هیأت تحریریه

  • Prof. Ali Meghdari, Sharif University of Technology
  • Prof. Ali Ashrafizadeh, KN Toosi University of Technology
  • Prof. Hossein Memarian, University of Tehran
  • Prof. Reza Faraji Dana, University of Tehran 
  • Prof. Abbas Bazargan, University of Tehran 
  • Prof. Mahmoud Yaghoubi, Shiraz University
  • Prof. Mohammad Hassan Saidi, Sharif University of Technology
  • Prof. Abdullah Ambusaidi, Sultan Qaboos University
  • Prof. Mohammad Hassan Panjeshahi, University of Tehran
  • Prof. Mohammad Karamouz, University of Tehran
  • Prof. Ali Chamkha, Prince Mohammad Bin Fahd University
  • Prof. Abbas Maleki, Sharif University of Technology
  • Prof. Amir Zeid, American University of Kuwait
  • Prof. Ahmed Abu Hanieh, Birzeit University
  • Dr. Hamed Moayeri Kashani, Islamic Azad University-West Tehran Branch
  • Prof. Mohsen Shahinpoor, University of Maine
  • Prof. Rahmat Sotudeh Gharebagh, University of Tehran
  • Prof. Minoo Alemi, Islamic Azad University-West Tehran Branch
  • Prof. Mahmoud Reza Delavar, University of Tehran
  • Prof. Mahmoud Kamarei, University of Tehran
  • Prof. Behrokh Khoshnevis, University of Southern California
  • Prof. Seyed Mohsen Haeri, Sharif University of Technology
  • Dr. Julia M. Puaschunder, Columbia University               

 

نویسندگان محترم مقالات می توانند مقاله خود را از طریق لینک زیر بطور مستقیم بارگذاری نمایند:

 https://www.editorialmanager.com/snas

 

مقالات ارسالی بایستی بر مبنای دستورالعمل زیر تهیه و تنظیم شوند:

https://www.springer.com/journal/42452/submission-guidelines

 

لطفاً  طی فرایند ارسال مقاله، عنوان  Topical Collectionرا از زیر منو در بخش Editorial Managerانتخاب نمایید.

 
تعداد بازدید : 184
تاریخ انتشار : 1399/10/24 - 15:46
استعلام وضعیت عضویت
کلیه حقوق این وب سایت برای انجمن آموزش مهندسی ایران محفوظ است.