عدالت آموزشی در آینه‌ اعداد و ارقام ورودی دانشگاه‌ها

c9014bbbd5483c9d428e38ca2273a6291a11c1c5

مهندس جمال کزازی

دانشجوی دکتری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران

شاید مهمترین و پربسامدترین دغدغه‌ها در نوشته‌ها و جلسات اخیر فرهیختگان دانشگاهی و دلسوزان اجتماعی، موضوع تناسب هدایت تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای جامعه، برقراری عدالت آموزشی و مولدسازی قشر جوان جامعه است. در این نوشتار با استفاده از آمارهای ارائه شده توسط منابع و خبرگزاری‌‌های رسمی، این مسأله به صورت جزئی‌تری با اعداد و ارقام واقعی مورد بررسی قرار گرفته است.

در جدول نخست، آمارهایی در پاسخ به این سول که 40 رتبه برتر کنکور امسال در چه مدارسی تحصیل کرده‌اند، به تفکیک نوع آن، آمده است. همچنین در ستون آخر وضعیت سهم این نوع مدارس در پوشش کل دانش‌آموزان کشور آمده است: ادامه

دیدگاهی بنویسید

درباره ما

 نظام آموزش مهندسی از مهمترين عناصر پيشرفت و توسعه جوامع محسوب می شود و لازم است وظايف آن به صورت مستمر و همگام با پيشرفت های جهانی درحوزه های مرتبط با علم و فناوری، بازبينی و باز تعريف شود. اين امر در كشورهای توسعه يافته سال ها است كه به صورت بسيار ريشه دار و عميق و با برگزاری كنفرانس ها، كارگاه های آموزشی، انتشار مجلات علمی و كتب تخصصی متعدد پيگيری می شود.

آخرین اخبار و مقالات

ارتباط با ما

نشانی دبیرخانه : تهران – خیابان طالقانی (بین وصال و قدس) – پلاک 429 – واحد 1

 

شماره تماس : 02188992215

 

ایمیل : isee@isee.ir

در خبرنامه انجمن آموزش مهندسی ایران عضو شوید

درخبرنامه انجمن آموزش مهندسی ایران عضو شوید و از آخرین اخبار این رویداد اطلاع پیدا کنید