شیمکویک و همکاران، عضو هیأت علمی دانشگاه اقتصاد و تجارت پازنن واقع در غرب لهستان، در سال 2021 در شماره 65 مجله فناوری در جامعه، مقاله “فناوری اطلاعات و نسل Z: نقش استادان، اینترنت و فناوری در آموزش جوانان” را منتشر کرده اند.
پیشرفت فناوری بر نحوه کسب دانش و یادگیری ما تأثیر گذاشته است. از طرفی اینترنت دسترسی سریع به فناوری اطلاعات در زمینه های مختلف را فراهم می کند و در نتیجه کارایی و صرفه جویی در زمان را افزایش می دهد. اهمیت فناوری برخط به ویژه در روش های جدید یادگیری و آموزش مورد تأکید قرار گرفته است. این به ویژه در میان نسل Z که دانش را از اینترنت می گیرد و در جستجوی سریع اطلاعات متمرکز است، مهم است. هدف این مقاله تعیین چگونگی تأثیر فناوری و اینترنت بر کسب دانش توسط نسل Z و اینکه این نسل کدام شکل های کسب دانش را ترجیح می دهد، است. این مقاله، شکل های مختلف یادگیری و کسب دانش را مورد توجه قرار می دهد. ادامه
از اعضای انجمن درخواست می شود، چنانچه مقاله چاپ شده در مجلات آموزش مهندسی دارند، اصل مقاله و معرفی آن را برای درج در خبرنامه، به ایمیل انجمن (isee@isee.ir) ارسال نمایند.
مسئول تدوین بخش معرفی مقاله، دکتر شروان عطایی، عضو هیأت تحریریه خبرنامه انجمن