English
مشاهده خبر
وبینار کاربرد روش یادگیری فعال در آموزش مهندسی، چالش ها و فرصت ها؛  23 آذر 1400

 دکتر نیکلاس علی لیبر در روز سه شنبه 23 آذر ساعت 16 الی 17:30 سخنرانی با موضوع «کاربرد روش یادگیری فعال در آموزش مهندسی، چالش ها و فرصت ها» را برای انجمن آموزش مهندسی ایران ارائه می دهند. علاقه مندان می توانند از اینجا وارد محیط سخنرانی شوند.

 

چکیده:

یادگیری فعال روش تدریسی است که در آن دانشجویان با شرکت در فعالیت های آموزشی مشخصی که معمولا به صورت گروهی انجام می شود در فرایند یادگیری خود به صورت فعال مشارکت می کنند. فعالیت هایی مانند بحث گروهی هدفمند در مورد یک موضوع درسی چالش برانگیز، انجام آزمایش، حل مساله، بررسی موردی و نظایر آن که در آن دانش یا مهارت موضوع درس به جای اتکای صرف بر سخنرانی توسط انجام فعالیت هایی به دانشجو منتقل می شود نمونه هایی از روش آموزش فعال می باشد. نکته کلیدی در تمام این فعالیت ها، هدفمند و چالشی بودن به نحوی است که دانشجو را برای یافتن جواب مشتاق نماید و همچنین فراهم کردن بازخورد مناسب در حین فرایند آموزش است تا امکان یافتن پاسخ برای دانشجو فراهم شود.

با وجود سابقه حدودا 30 ساله استفاده از آین روش تدریس و تحقیقات متعددی که نشان دهنده موثر بودن آن بر یادگیری دانشجویان است، بسیاری از استادان مهندسی از این روش یا سایر روش های نوآورانه تدریس در آموزش مهندسی اجتناب می کنند. مهمترین دلایل این امر، عدم آشنایی با روش آموزش فعال یا سایر روش های نوآورانه، تردید در مورد میزان کارایی آنها، عدم وجود زمان کافی در کلاس درس برای اضافه کردن فعالیت جدید و دشواری و زمانبر بودن توسعه فعالیت های سودمندمی باشند.

هدف از این سخنرانی افزایش آگاهی در مورد روش یادگیری فعال و کاربرد آن در آموزش مهندسی می باشد. به طور خاص نمونه هایی کاربردی از فعالیت های آموزشی در تدریس دروس مختلف مهندسی ارایه و تاثیر آن بر یادگیری دانشجویان مورد بحث قرار می گیرد. همچنین تعدادی از ابزارهای سودمند برای کاربرد سریع و موثر روش یادگیری فعال بررسی می شود.

 

شرکت در سخنرانی برای عموم علاقه مندان آزاد است.

توصیه سخنران: شرکت کنندگان یک ابزار جانبی متصل به اینترنت  نیز به همراه داشته باشند که بتوانند در فعالیت های ارائه شده در وبینار، به صورت آنلاین شرکت نمایند.

لینک محیط سخنرانی

 

تعداد بازدید : 162
تاریخ انتشار : 1400/08/30 - 22:4
استعلام وضعیت عضویت
کلیه حقوق این وب سایت برای انجمن آموزش مهندسی ایران محفوظ است.